واکنش سفیر سعودی در عراق درباره سفر الکاظمی به ریاض

به گزارش مجله بای بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از العربیه، عبدالعزیز الشمری سفیر عربستان سعودی در عراق گفت: سفر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به عربستان که قرار است چهارشنبه انجام گردد، سفر مهمی است و در زمان مهمی نیز انجام می گردد. سفیر سعودی به دلایل اهمیت زمانی سفرالکاظمی به عربستان اشاره ای نکرد.

واکنش سفیر سعودی در عراق درباره سفر الکاظمی به ریاض

الشمری اضافه نمود: در این ملاقات شماری از مسائل سیاسی، امنیتی و اقتصادی آنالیز می گردد و تعدادی توافقنامه در زمینه های مختلف امضا خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت روابط میان دو کشور اضافه نمود: در صدد افزایش گذرگاه های مرزی با عراق هستیم و گذرگاه عرعر به صورت شبانه روزی در حال استفاده است.

این مقام سعودی درباره اهدای استادیوم به عراق توسط ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی نیز گفت: جلسات مداوم برای تکمیل مراحل اجرای این پروژه ادامه دارد.

وی اضافه نمود: در خصوص شورای هماهنگی بین دو طرف، جلسات ادامه دارد و به زودی جلسه مهمی بین تاجران دو کشور برگزار خواهد شد.

روز پنج شنبه گذشته مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق و سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی در یک تماس ویدئویی با یکدیگر تبادل نظر کردند که طی آن از الکاظمی برای سفر به عربستان دعوت رسمی به عمل آمد.

این در حالی است که محافل رسانه ای و سیاسی عراق بارها تاکید نموده اند که سعودی علاوه بر تقویت و حمایت اقتصادی و سیاسی از داعش در امور داخلی عراق دخالت می نماید. در جریان اعتراضات مردمی عراق که به تظاهرات اکتبر معروف است، ریاض نقش مهمی درتحریف اعتراضات و انحراف آن از مطالبات عمومی و اقتصادی بسمت موضوعات حاشیه ای داشت.

خیمه نیوز: خیمه نیوز، با  مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه ...

تور تایلند: تور تایلند ارزان قیمت، تور سامویی، تور پوکت، پاتایا، بانکوک، چیانگ مای، کرابی را با ما تجربه کنید.

زرین گراف: زرین گراف: عصر طلایی گرافیک

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6747

به "واکنش سفیر سعودی در عراق درباره سفر الکاظمی به ریاض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سفیر سعودی در عراق درباره سفر الکاظمی به ریاض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید