هوش مصنوعی ابتلا به دیابت را پیش بینی می نماید

به گزارش مجله بای بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از پرس اسوسیشن، محققان فناوری جدیدی ساخته اند که با استفاده از هوش مصنوعی ابتلای فرد به دیابت را پیش بینی می نماید.

هوش مصنوعی ابتلا به دیابت را پیش بینی می نماید

تحقیقات اولیه این فناوری هنوز منتشر نشده اما نشان دهنده روشی است که با یاری یادگیری ماشینی ریسک ابتلای فرد به بیماری هایی را پیش بینی می نماید که باعث می شوند قند خون او بالا برود.

آکیهیرو نومورا از دانشگاه کانازاوا در ژاپن یکی از محققان این پژوهش است. او می گوید: در حال حاضر روش های کارآمدی وجود ندارد تا پیش بینی کنیم افراد سالم در آینده به دیابت مبتلا می شوند یا خیر.

به همین دلیل محققان سوابق پزشکی بیش از 139 هزار نفر در کانازاوا را آنالیز کردند. از این تعداد، 74 هزار نفر به دیابت مبتلا بودند. نتیجه آزمایش های فیزیکی، تست خون و ادار افراد نیز در سوابق پزشکی مورد آنالیز گنجانده شده بود.

همچنین محققان هنگام چکاپ سالانه، افرادی که تازه به دیابت مبتلا شده بودند را نیز معین کردند. نومورا و همکارانش با استفاده از این اطلاعات یک الگوریتم ماشین یادگیری را آموزش دادند تا خطر ابتلای فرد به دیابت در آینده را پیش بینی کند.

به گفته این پژوهشگران دقت الگوریتم مذکور 94.9 درصد است و توانسته بیش از 4 هزار بیمار تازه که مبتلا به دیابت هستند را شناسایی کند.

نومورا در این باره می افزاید: با استفاده از ماشین یادگیری می توان به طور دقیق افرادی که در معرض خطربالای ابتلا به دیابت در آینده هستند را بهتر شناسایی کرد.

قرار بود نتایج این پژوهش در جلسه سالانه Endocrine Society ارائه گردد. اما به دلیل شیوع ویروس کرونا این جلسه لغو شده است. این پژوهش در ژورنال Endocrine Society منتشر خواهد شد.

خیمه نیوز: خیمه نیوز، با  مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه ...

تور تایلند: تور تایلند ارزان قیمت، تور سامویی، تور پوکت، پاتایا، بانکوک، چیانگ مای، کرابی را با ما تجربه کنید.

زرین گراف: زرین گراف: عصر طلایی گرافیک

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1497

به "هوش مصنوعی ابتلا به دیابت را پیش بینی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی ابتلا به دیابت را پیش بینی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید