نیروهای یمن پس از آزادسازی مارب رهسپار شبوه و حضرموت خواهند شد

به گزارش مجله بای بلاگ، به گزارش خبرنگاران، یک عضو شورای عالی سیاسی یمن بر عزم نیروهای یمنی برای آزادسازی تمام این کشور از چنگ متجاوزان و اشغالگران تاکید نمود و روزهای آینده را برای یکسره کردن نبرد مارب مهم برشمرد.

نیروهای یمن پس از آزادسازی مارب رهسپار شبوه و حضرموت خواهند شد

سلطان السامعی در مصاحبه با المیادین گفت: تصمیم آزادسازی مارب توسط رهبران در صنعا اتخاذ شده است و بعد از آزادسازی این منطقه به سمت دیگر استان های تحت اشغال متجاوزان حرکت خواهیم کرد.

وی همچنین اضافه کرد که استان شبوه و حضرموت جدید نیروهای مسلح یمن بعد از آزادسازی مارب خواهند بود و ائتلاف سعودی در جنگ چیزی جز ننگ نصیبش نشده و هیبت آن و متحدانش شکسته است.

السامعی در عین حال تاکید نمود که ایالات متحده عربستان را درگیر جنگ یمن نموده است و نیروهای مسلح یمن در صورت تداوم تجاوز و محاصره صدها هدف حیاتی در عمق عربستان سعودی دارند.

وی با تردید نسبت به نیات ایالات متحده در توقف جنگ، گفت: اگر واشنگتن خواهان توقف جنگ باشد این کار برایش تنها با یک تماس تلفنی با عربستان ممکن است. گزینه یمنی ها تنها ادامه دفاع از ملت و میهن است.

السامعی ادامه داد: ما مصمم به اخراج نیروهای ائتلاف سعودی از تمام استان های یمن هستیم. آزادسازی هر وجب از خاک یمن جدای از فرایند مذاکرات وظیفه ملی و دینی است.

وی تاکید نمود: با توجه به تداوم جنگ علیه ما دستیابی به سلاح از هر کشوری حق یمنی ها است. نیروهای مسلح در یمن سلاح، موشک و پهپاد می سازند.

السامعی در عین حال به عربستان نسبت به غافلگیری درباره سلاح های جدید در روزهای آینده در صورت تداوم جنگ هشدار داد و از عربستان به عنوان همسایه بدی که می خواهد یمن حیات خلوت و دنباله روی آن باقی بماند یاد کرد.

وی همچنین عربستان را به توقف جنگ و برطرف محاصره قبل از هرگونه توافق پیرامون فرایند مذاکرات فراخواند و بازخواست مزدوران متجاوز را که مرتکب جنایات شده اند خواهان شد.

السامعی گفت: نیروهای مسلح در جبهه تعز به پیروزی دست یافته اند و استان مارب طی چند روز آینده به صورت کامل آزاد خواهد شد.

وی همچنین تاکید نمود: نیروهای سعودی پیش از پیشروی نیروهای مسلح یمن از مارب به استان های دور عقب نشینی نموده اند. مزدوران ائتلاف سعودی فاقد محبوبیت مردمی در استان های تحت اشغال هستند.

السامعی اضافه کرد: ائتلاف سعودی ناچار به توقف جنگ خواهد شد و هیچ گزینه دیگری ندارد. ائتلاف سعودی به این نتیجه رسیده است که شکست دادن یمنی ها غیرممکن است.

خیمه نیوز: خیمه نیوز، با  مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه ...

تور تایلند: تور تایلند ارزان قیمت، تور سامویی، تور پوکت، پاتایا، بانکوک، چیانگ مای، کرابی را با ما تجربه کنید.

زرین گراف: زرین گراف: عصر طلایی گرافیک

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6731

به "نیروهای یمن پس از آزادسازی مارب رهسپار شبوه و حضرموت خواهند شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروهای یمن پس از آزادسازی مارب رهسپار شبوه و حضرموت خواهند شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید