لبنان، موضعگیری خصمانه سمیر جعجع علیه حزب الله ومیشل عون

به گزارش مجله بای بلاگ، رئیس حزب غربگرای نیروهای لبنانی(فالانژیستهای سابق)ادعاهای واهی علیه حزب الله و میشل عون رئیس جمهور لبنان و نیز بشار اسد رئیس جمهور سوریه بیان کرد.

لبنان، موضعگیری خصمانه سمیر جعجع علیه حزب الله ومیشل عون

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از النشره، سمیر جعجع رئیس حزب نیروهای لبنانی در دیدار با شماری از کنندگان مجلس اروپا با تشکر از آنها مدعی شد: مشکل اساسی در لبنان حزب الله و گروه میشل عون رئیس جمهور لبنان هستند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جعجع اضافه کرد: از زمان شروع بحران در لبنان عملا کاری برای بهبود اوضاع انجام نشده و این طبیعی نیست و غیرمنطقی است. شما اروپایی ها با وجود هزاران مسئله ای که دارید تا حد امکان در راستای حل بحران لبنان حرکت کرده اید؛ اما در اینجا یعنی لبنانی کاری انجام نمی شود. گواه شاخص آن هم دو بار سفر ماکرون به لبنان است که متاسفانه به علت ابتلا به کرونا پیروز به سفر سوم نشد.

وی ادامه داد: دیگر وقتی برای هدر دادن نداریم و تنها راه چاره انتخابات زودهنگام است و اروپا به گروه های سیاسی لبنانی در این زمینه باید فشار وارد کند تا شرایط برای برگزاری انتخابات زودهنگام مجلسی مهیا شود.

جعجع درباره حضور آوارگان سوری در لبنان هم گفت: دیگر نمی توانیم پس از این یک میلیون و سیصد هزار آواره سوری را در خاک کشورمان تحمل کنیم به ویژه پس از وخامت اوضاع اقتصادی لبنان و تنها را حل این مشکل این است که روسیه با همکاری اتحادیه اروپا منطقه امن در داخل اراضی سوریه در نزدیکی مرز لبنان ایجاد کند. مسکو با توجه به امکاناتی که در اختیار دارد می تواند امنیت این مناطق را تامین کند و برایش مشکل نیست و اتحادیه اروپا هم مراکز موقت برای آوارگان تهیه کند و سازمان ملل هم به این آوارگان کمک کند. ما خواهان راه چاره واقعی برای مشکل آوارگان در لبنان هستیم!

وی در راستای همسویی با آمریکا و متحدان غربی علیه دمشق، مدعی شد: آوارگان خواهان بازگشت به کشورشان هستند، اما با توجه به تداوم حکومت بشار اسد به کشور خود باز نمی گردند.

ادعاهای سمیر جعجع درباره آوارگان سوری در حالی مطرح می شود که وی و متحدان آمریکا در لبنان در راستا بازگشت آوارگان سوری به کشورشان با وجود امنیت چشمگیر در سوریه مانع تراشی می کنند و در واقع وی و همپیمانان غربی او مانع از بازگشت آوارگان سوری به سوریه می شوند.

جعجع درباره انفجار بیروت هم به نخست وزیر پیشبرد امور لبنان حمله کرد و گفت: درباره انفجار بندر بیروت هم تحقیق داخلی جریان دارد؛ اما هر بار به مانعی برخورد می کند به طور مثال چند روز قبل قاضی پرونده، حسان دیاب نخست وزیر پیشبرد امور لبنان را احضار کرد تا توضیحاتش را درباره انفجار بشوند؛ اما وی خودداری کرد و از این رو فکر نمی کنم که تحقیقات داخلی به نتیجه ای برسد به ویژه که انفجار بندر بیروت جنایت بزرگی است و خطای ساده ای نیست.

خیمه نیوز: خیمه نیوز، با  مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه ...

تور تایلند: تور تایلند ارزان قیمت، تور سامویی، تور پوکت، پاتایا، بانکوک، چیانگ مای، کرابی را با ما تجربه کنید.

زرین گراف: زرین گراف: عصر طلایی گرافیک

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5364

به "لبنان، موضعگیری خصمانه سمیر جعجع علیه حزب الله ومیشل عون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنان، موضعگیری خصمانه سمیر جعجع علیه حزب الله ومیشل عون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید