ظریف: ایران برمی خیزد و دوباره قفل زندان تحریم را می شکند

به گزارش مجله بای بلاگ، وزیر خارجه در پیامی ویدیویی با بیان اینکه آمریکا می کوشد به وسیله افزایش مستمر لایه ها و عمق تحریم ها ایران را به یک جزیره محصور در اقیانوسی از تهدیدها و رنج ها تبدیل کند، گفت: ایران برمی خیزد و دوباره قفل زندان تحریم را می شکند.

ظریف: ایران برمی خیزد و دوباره قفل زندان تحریم را می شکند

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در آستانه سال نو در پیامی ویدیویی به ملت ایران و هموطنان خارج از کشور و همه کسانی که نوروز را گرامی می دارند، گفت: نوروز بر ملت ایران و همه اقوام و ملل این جغرافیای عظیم نوروزی مبارک، نوروز در گذر نسل ها و عصرها چنان به زیور معنا آراسته شده که برای شروع هر سال و دوران سخنی دارد. مولانا نوروز را فتح بابی می داند برای غلبه اعتدال و عدالت بر سردی و بی برگی. گر خزان غارتی مر باغ را بی برگ کرد، عدل سلطان بهار آمد برای فتح باب.

وی اضافه نمود: سال پراندوهی گذشت، فروردین سیلاب، آبان زلزله و بلوا، دی داغ سردار عظیم ایران، عزاداران کرمان و جانسوختگان آسمان و بهمن و اسفند بیماری و تحریم.

ظریف گفت: کرونا البته یک ویروس عالمگیر است، اما در همه جا به یکسان قربانی نمی گیرد، ما همواره و به درستی گفته ایم تحریم ها ظالمانه است، ولی کرونا حقیقت این ظلم را بر دنیا آشکار کرد.

وزیر خارجه اضافه نمود: تحریم سلامت ایرانیان از همان ابتدا در هسته مرکزی تروریسم مالی و تحریم تعبیه شده بود. وقتی حق ملتی در دسترسی به دارو، غذا و سایر اقلام بشردوستانه سلب شد، در مقایسه با سایر کشورها در موقعیتی نابرابر و آسیب پذیرتر قرار می گیرد.

قول می دهم که در امسال با بی عدالتی و نابرابری در امر سلامت شما مبارزه کنم

رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه نوروز همان عهد و اراده ای است که ما با خویش و دیگران می بندیم برای فردایی بهتر و سالی نیکوتر، گفت: من به عنوان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران خود را متعهد می دانم و به شما قول می دهم که در امسال با بی عدالتی و نابرابری در امر سلامت شما مبارزه کنم. نامه من به دبیرکل ملل متحد در حقیقت بیانیه همین مبارزه بود.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه 22 اسفند ماه در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل که رونوشت آن برای روسای سازمان های بین المللی و وزرای خارجه همه کشورها ارسال شد، بر ضرورت برطرف تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران برای مقابله با کرونا تأکید کرد.(اینجا بخوانید)

برای مبارزه با تحریم و کرونا نیازمند یک خانه تکانی ذهنی هم هستیم

وی گفت: اجازه دهید در همین لحظات شروع سال جدید صادقانه عرض کنم که ما برای مبارزه با تحریم و کرونا نیازمند یک خانه تکانی ذهنی هم هستیم. این مبارزه به ما لزوم نوسازی در شیوه حکمرانی را آموخت. نوروز آنگاه خجسته خواهد شد که ما از بند بعضی توهمات در سیاست داخلی و خارجی و نسبت میان این دو رسته باشیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی توضیح داد: برای مبارزه با تحریم ها باید با همه اشکال گوناگون خودتحریمی وداع کنیم و وارد عصر جدید دیپلماسی شویم. در دنیای امروز، دیپلماسی رسمی بدون دیپلماسی عمومی و بدون ظرفیت سازی در سازمان های مدنی به جایی نخواهد رسید.

ظریف اضافه نمود: مبارزه ضد کرونایی ملت ما در همین مدت کوتاه، مرز بین ایرانیان مقیم خارج و داخل را از میان برداشته است. ایرانیان میهن دوست با مشاهده خطر کرونا، مرزبندی ها را به کناری نهاده و سلامتی و بقای مردم خود را بر صدر همه مرزبندی ها نشاندند.

ایران باز می آید و برمی خیزد و دوباره قفل زندان تحریم را می شکند

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه این رویکرد ملی متقابلا مسئولیت ما را سنگین تر می نماید، گفت: امروز مرزها از خطوط خودی و غیرخودی مرسوم نمی گذرد، از خطوط مخالف و موافق حاکمیت نمی گذرد. هر آن کس که در جانب زندگی هموطنان خود مستقر شده و به طور توامان با مرگ پراکنی تحریم ها و کرونا مبارزه می نماید، ایرانی است و خودمانی.

وزیر خارجه در انتها اعلام کرد: من به هم میهنان خود در هر نقطه گیتی عرض می کنم که امروز وطن به یاری شما نیازمند است، بیش از هر زمان دیگر.

وی گفت: آمریکا می کوشد به وسیله افزایش مستمر لایه ها و عمق تحریم ها در نهایت کشورمان را به یک جزیره محصور در اقیانوسی از تهدیدها و رنج ها تبدیل کند، در مقابل نوروز پیروز، الهام بخش ایران است. ایران باز می آید و برمی خیزد و دوباره قفل زندان تحریم را می شکند.

ظریف در انتها پیامش را با غزلی از مولانا باز آمدم چون عید نو تا قفل زندان بشکنم، وین چرخ مردمخوار را چنگال و دندان بشکنم، به انتها رساند و گفت: شاد و سربلند باشید.

خیمه نیوز: خیمه نیوز، با  مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه ...

تور تایلند: تور تایلند ارزان قیمت، تور سامویی، تور پوکت، پاتایا، بانکوک، چیانگ مای، کرابی را با ما تجربه کنید.

زرین گراف: زرین گراف: عصر طلایی گرافیک

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1295

به "ظریف: ایران برمی خیزد و دوباره قفل زندان تحریم را می شکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: ایران برمی خیزد و دوباره قفل زندان تحریم را می شکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید