سال 99 یعنی امید به آینده و جنگیدن برای سلامتی، تجربه جدیدی داشتیم

به گزارش مجله بای بلاگ، به گزارش خبرنگاران، واترپلوی ایران پس از کسب مدال برنز بازی های آسیایی پس از 44 سال امید زیادی به رقابت های انتخابی المپیک توکیو در سال 99 داشت اما کرونا امید واترپلویست های جوان ایران را نا امید کرد. با شیوع ویروس کرونا مسابقات انتخابی المپیک توکیو در آسیا لغو شد تا شاگردان با انگیزه الکساندر چیریچ امیدشان برای تاریخ سازی دوباره و حضور در المپیک را از دست بدهند.

سال 99 یعنی امید به آینده و جنگیدن برای سلامتی، تجربه جدیدی داشتیم

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

* سال 99 عجیب بود

سهیل رستمیان، ملی پوش واترپلوی ایران در مصاحبه با خبرنگاران درباره سالی که گذشت گفت: سال 99 از نظر ورزشی، روابط اجتماعی و زندگی روزمره سال عجیبی بود. هر روز خود را با ماسک و الکل آغاز می کردیم و تا انتهای شب نگران بودیم که به ویروس کرونا مبتلا نشویم و از این ویروس منحوس جان سالم به در ببریم. استخرها حدود یک سال تعطیل بود و نتوانستیم تمرینات خود را به خوبی انجام دهیم به همین دلیل از نظر بدنی آماده نبودیم. معمولاً در پارک و خانه ورزش می کردیم.

* ورزش در کرونا تجربه جدیدی بود

ملی پوش واترپلو ادامه داد: ورزش در کرونا تجربه خوب و جدیدی بود. ورزش در خانه و ورزش آنلاین باعث شد ورزشکاران حرفه ای در خانه ورزش نمایند. تجربه بدی هم نبود و با تکنولوژی و مدل تمرینی مختلف آشنا شدیم. دانشم را زمینه ورزش در خانه افزایش دادم. باید با شرایط کنار بیاییم، انسان ها به شرایط عادت می نمایند و خود را وقف می دهند. تقریباً به شرایط عادت نموده ایم.

* کرونا تاثیر بسیاری بر سیستم تنفسی ام گذاشت

رستمیان درباره ابتلا به کرونا گفت: اردیبهشت ماه به ویروس کرونا مبتلا شدم. اوایل هنوز اثبات نشده بود که از بین رفتن حس بویایی و چشایی یکی از علایم کرونا می باشد به همین دلیل نیز احساس کردم به سرماخوردگی ساده مبتلا شده ام اما در خانه قرنطینه شدم و شرایط سختی بود، توانستم ویروس را شکست بدهم. تا یک ماه بسیار بر روی سیستم تنفسی هم تاثیر گذار بود و هنگام ورزش احتیاج زیادی به اکسیژن داشتم.

وی گفت: سال 99 سال پرخاطره و تجربه ای از نظر ورزشی نبود چرا که استخرها تعطیل و مسابقات لغو شد. اما خوشبختانه پرونده لیگ 98 به دلیل ناتمام بودن بسته شد و پرسپولیس به عنوان تیم صدر نشین در مردادماه به عنوان قهرمان معرفی گشت. همچنین لیگ سال 99 نیز به صورت فشرده و ظرف یک هفته برگزار گشت که توانستیم به همراه تیم دانشگاه آزاد عنوان قهرمانی را کسب کنیم و این شیرین ترین اتفاق ورزشی در سال گذشته بود.

* لغو مسابقات انتخابی المپیک خبر تلخ سال بود

ملی پوش واترپلو اضافه کرد: خبر تلخ سال 99 نیز لغو مسابقات انتخابی المپیک قزاقستان بودف در واقع حق خوری بود که قزاقستان به تیم ایران اعمال کرد. قزاقستان کرسی های بین المللی بهتر و قوی تری در فینا (فدراسیون جهانی شنا، شیرجه و واترپلو) داشت به همین دلیل به عنوان نماینده آسیا در بازی های المپیک معرفی گشت. این یکی از تلخ ترین اتفاقات کل ورزشی هم بود.

* سال 99 یعنی امید به آینده و جنگیدن برای سلامتی

وی اضافه کرد: شیرین ترین تجربه زندگی ام نیز این بود که با توجه به تعطیلی استخرها و نبود تمرین و برگزار نشدن اردوهای ملی در مباحث علمی و افزایش دانش خود گام هایی برداشتم. کارشناس ارشد صنایع، بهینه سازی سیستم ها هستم و روی بحث طراحی سال گذشته اقداماتی انجام دادم. مهر ماه توانستم طراحی یکی از سایت های شرکت های عظیم کشور را انجام و ارائه دهم که خیلی شاد شدم و این شیرین ترین اتفاق زندگیم بود. سال 99 را در یک جمله اگر بخواهم خلاصه کنم امید به آینده و جنگیدن برای سلامتی است.

وی درباره لیگ برتر نیز گفت: شرایط بسیار عجیب و غریب بود، ظرف مدت یک هفته تیم ها قرنطینه و مسابقات به صورت مداوم و پیوسته انجام شد. تجربه جالبی بود، در یک هفته دو بار تست PCR دادیم که خوشبختانه تست تمامی بازیکنان منفی شد. توانستیم با توجه به تعطیلی استخرها و مدت زمان کمِ تمرینی قهرمان شویم.

وی گفت: آرزویم این است که کرونا هرچه سریع تر سایه اش را از روی مردم جهان به ویژه ایران بردارد، واکسیناسیون بر روی تمامی مردم انجام گردد و این بیماری منحوس از بین برود. همچنین امیدوارم اقتصاد ایران جان دوباره ای بگیرد، مردم در رفاه و آسایش زندگی نمایند و شادی را بیشتر در مردم ببینیم.

* به جهان آمده ایم تا با مسائل و سختی ها دست و پنجه نرم کنیم

رستمیان در پایان گفت: با توجه به کرونا مسافرت نمی رویم بهتر است در منزل بمانیم این به نفع خودمان، خانواده مان و مردم است. بیشتر سعی می کنم به کوه بروم و بتوانم دانش خود را در زمینه های مختلف و ورزش افزایش دهم. در حدی نیستم که بخواهم به مردم توصیه و پیامی بدهم، به عنوان عضو کوچکی از جامعه می خواهم به مردم بگویم به جهان آمده ایم تا با مسائل و سختی ها دست و پنجه نرم کنیم و آن را شکست دهیم. همه باید یک هدف را برای خود تعیین و برای رسیدن به آن کوشش کنیم. فقط به هدف تمرکز نکنیم بلکه در راستا رسیدن به هدف هم لذت ببریم.

خیمه نیوز: خیمه نیوز، با  مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه ...

تور تایلند: تور تایلند ارزان قیمت، تور سامویی، تور پوکت، پاتایا، بانکوک، چیانگ مای، کرابی را با ما تجربه کنید.

زرین گراف: زرین گراف: عصر طلایی گرافیک

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6659

به "سال 99 یعنی امید به آینده و جنگیدن برای سلامتی، تجربه جدیدی داشتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال 99 یعنی امید به آینده و جنگیدن برای سلامتی، تجربه جدیدی داشتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید