خبرنگاران تماس تلفنی وزیر دفاع عراق با همتای آمریکایی

به گزارش مجله بای بلاگ، بغداد - خبرنگاران- وزیر دفاع عراق امروز با همتای آمریکایی خود درباره حمله راکتی شب گذشته به نزدیک فرودگاه بین المللی اربیل در اقلیم کردستان عراق گفت وگو کرد.

خبرنگاران تماس تلفنی وزیر دفاع عراق با همتای آمریکایی

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری ناس عراق، در بیانیه وزارت دفاع عراق آمده است: جمعه عناد سعدون وزیر دفاع عراق سه شنبه شب با لوید اوستن همتای آمریکایی خود تماس تلفنی گرفت و در این تماس حمله دوشنبه شب در استان اربیل محکوم شد.

این بیانیه افزود: جمعه عناد سعدون گفت که کمیته مشترکی برای روشن شدن ابهام های این حمله تروریستی تشکیل شده است و طرفی که در پس پرده این حمله است، بازخواست خواهد شد.

این بیانیه شرح داد: در این تماس تلفنی بر ادامه همکاری مشترک بین عراق و آمریکا بویژه در زمینه تلاش هوایی و آموزش نیروها برای رسیدن به آمادگی ایده آل خود در صحنه نبرد و نیز تداوم عملیات نظامی علیه هسته های تروریستی داعش و بیرون راندن آنها از خاک عراق تاکید شد.

منابع خبری عراقی دوشنبه شب گزارش دادند که چند فروند راکت به نزدیک فرودگاه اربیل اصابت کرده است. پایگاه نظامی الحریر آمریکا در مجاورت این فرودگاه واقع شده است.

همزمان پایگاه خبری المعلومه عراق به نقل از برخی منابع خود دوشنبه شب نوشت که آتش از پایگاه آمریکا در نزدیک فرودگاه اربیل زبانه کشیده است.

یک منبع امنیتی عراقی به شبکه تلویزیونی العهد عراق گفت که راکت ها از داخل استان اربیل شلیک شده است.

در همین ارتباط، نجم الجبوری استاندار نینوا تاکید کرد که موشک ها از هیچ منطقه ای در مرزهای اداری این استان شلیک نشده است.

یک منبع امنیتی عراقی به شبکه تلویزیونی السومریه این کشور امروز سه شنبه گفت: خودرویی که از آن راکت ها شلیک شده است، در مرز اداری شهر اربیل پیدا شده است و این راکت ها از نوع کاتیوشا 107 میلی متری با برد هشت و نیم کیلومتر بوده است.

در مورد تعداد راکت ها اختلاف نظر وجود دارد و تعداد آنها از 2، سه، هشت، تا 14 و حتی 24 راکت عنوان شده است.

ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش ظهر امروز از افزایش شمار زخمی های حمله راکتی دیشب (دوشنبه شب) به نزدیک فرودگاه اربیل در اقلیم کردستان عراق خبر داد.

واین ماروتو سخنگوی نظامی ائتلاف بین المللی ضد داعش نیز ظهر امروز در توییتی نوشت: براساس اطلاعات جدید درباره حمله به فرودگاه اربیل، تقریبا 14 راکت از نوع 107 میلی متری ساعت 21 و 30 دقیقه دوشنبه شب به این فرودگاه شلیک شد که سه راکت به داخل منطقه شرق آن برخورد کرد.

وی تاکید کرد: این حمله باعث کشته شدن یک پیمانکار خارجی و زخمی شدن حدود 8 تا 9 نفر دیگر شد.

وزارت امور داخلی اقلیم کردستان عراق نیز بیان نمود که در حمله دیشب دستکم یک نفر کشته و پنج تن دیگر زخمی شده و علاوه بر اینها سه نفر نیز در شهر اربیل (حومه فرودگاه) دچار آسیب دیدگی شده اند.

خیمه نیوز: خیمه نیوز، با  مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه ...

تور تایلند: تور تایلند ارزان قیمت، تور سامویی، تور پوکت، پاتایا، بانکوک، چیانگ مای، کرابی را با ما تجربه کنید.

زرین گراف: زرین گراف: عصر طلایی گرافیک

منبع: ایرنا
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6254

به "خبرنگاران تماس تلفنی وزیر دفاع عراق با همتای آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تماس تلفنی وزیر دفاع عراق با همتای آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید