حمله آمریکا به حشد شعبی نقض حاکمیت ملی عراق بود

به گزارش مجله بای بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از بغداد الیوم، حسین الیساری نماینده مجلس عراق اقدام تجاوزکارانه اخیر آمریکا علیه نیروهای حشد شعبی در مرزهای مشترک این کشور با سوریه را به شدت محکوم کرد.

حمله آمریکا به حشد شعبی نقض حاکمیت ملی عراق بود

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص گفت: جنگنده های ایالات متحده آمریکا مواضع حشد شعبی در مرزهای سوریه و عراق را بمباران کردند. این اقدام آمریکا نقض صریح حاکمیت ملی عراق محسوب می گردد.

الیساری در ادامه تأکید کرد: دولت جدید آمریکا نیز همچون دولت پیشین به نقض حریم هوایی و زمینی عراق ادامه می دهد. درحال حاضر، حمایت از حاکمیت ملی عراق در برابر اقدامات تجاوزکارانه یک وظیفه و مسئولیت همگانی است.

ایالات متحده آمریکا شامگاه پنجشنبه در اقدامی تجاوزکارانه خاک سوریه را هدف حمله هوایی قرار داد. به دنبال این تجاوز نظامی یکی از اعضای گروه های مقاومت عراق شهید و شماری دیگر نیز زخمی شدند.

اقدام تجاوزکارانه آمریکایی ها در سوریه واکنش های متعددی را به دنبال داشت. به همین دلیل، ولادیمیر جباروف معاون اول کمیته شورای فدراسیون روسیه در امور بین الملل این اقدام آمریکا را غیرقانونی توصیف کرد.

از سوی دیگر، وزارت خارجه سوریه نیز در بیانیه ای خاطرنشان کرد: دمشق حملات تجاوزکارانه ایالات متحده آمریکا به مناطقی در دیرالزور واقع در نزدیکی مرزهای مشترک با عراق را به شدت محکوم می نماید. تجاوز آمریکایی ها به خاک سوریه با قوانین بین المللی و نیز منشور سازمان ملل متحد در تعارض است.

خیمه نیوز: خیمه نیوز، با  مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه ...

تور تایلند: تور تایلند ارزان قیمت، تور سامویی، تور پوکت، پاتایا، بانکوک، چیانگ مای، کرابی را با ما تجربه کنید.

زرین گراف: زرین گراف: عصر طلایی گرافیک

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6641

به "حمله آمریکا به حشد شعبی نقض حاکمیت ملی عراق بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله آمریکا به حشد شعبی نقض حاکمیت ملی عراق بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید