تصویب و ابلاغ سند آمایش سرزمینی استان ، جذب 10.5 برابری اعتبارات پروژه های جهش فراوری در ایلام

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگاران/ایلام استاندار ایلام گفت: این سند در شورای عالی آمایش کشور به تصویب رسیده و هم اکنون به دستگاه های اجرایی و فرمانداران ابلاغ شده است و باید نقشه راه آنان در امور پیش رو باشد.

تصویب و ابلاغ سند آمایش سرزمینی استان ، جذب 10.5 برابری اعتبارات پروژه های جهش فراوری در ایلام

دکتر محمد نوذری در نشست مشترک اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه ریزی استان ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان ابراز امیدواری کرد که در این ماه با همراهی بیشتر مردم و کوشش مسئولان و با وحدت و همدلی شاهد فروکش کردن تب کرونا و مهار این بیماری خطرناک در استان باشیم.

وی گفت: امروز به خاطر آنالیز اوضاع وخیم کرونا در مناطق جنوبی استان رئیس و دبیر قرارگاه عملیاتی کرونا به منطقه اعزام شدند تا نشست این قرارگاه را با حضور مسئولان شهرستان های آبدانان، دهلران و دره شهر برگزار و تصمیمات لازم برای مهار کرونا اتخاذ کنند.

وی در ادامه از تصویب و ابلاغ سند آمایش سرزمینی استان اطلاع داد و گفت: طرح مطالعاتی سند آمایش سرزمینی در سال 96 آغاز و در سال 97 به اتمام رسید.

استاندار ایلام با عنوان این مطلب که این سند در شورای عالی آمایش کشور به تصویب رسیده، گفت: این سند مهم و راهبردی هم اکنون به دستگاه های اجرایی و فرمانداران ابلاغ شده است و بایست نقشه راه آنان در امور پیش رو باشد.

وی اضافه نمود: در تدوین این سند از نظر دانشگاهیان و نخبگان استان و کارشناسان امر استفاده شده و بالغ بر 25 جلسه در شورای برنامه ریزی و کمیته تخصصی آمایش استان برای آن منظور شده است.

رئیس شورای برنامه ریزی استان با اشاره به این مهم که سند آمایش سرزمینی استان در تدوام و منطبق بر سند چشم انداز 20 ساله است، اضافه نمود: سند آمایش سرزمینی استان 25 ساله است و در سال 1424 به اتمام می رسد.

نوذری با عنوان این مطلب که خطوط توسعه استان در سند آمایش سرزمینی ترسیم و تعیین شده است، گفت: برای توسعه متوازن بایست تمام برنامه های توسعه ای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت استان ذیل این سند بالادستی تنظیم و اجرا گردد.

استاندار ایلام در ادامه از تخصیص 1000 میلیارد تومان از اعتبارات سفر نوبخت به استان اطلاع داد و گفت: در سفر دکتر نوبخت به استان یک هزار و 379 میلیارد تومان برای تکمیل 23 پروژه مهم اختصاص یافت که از این میزان 738 میلیارد 532 میلیون تومان تخصیص یافت و 640 میلیارد تومان نیز سال جاری در بودجه 1400 تحقق می یابد.

وی در ادامه گفت: همچنین در این سفر 200 میلیارد تومان نیز برای 17 پروژه جهش فراوری استان اختصاص یافت که از این میزان 83 میلیارد و 500 میلیون تومان ابلاغ شده است.

استاندار ایلام اضافه نمود: علاوه بر این 85 میلیارد تومان برای تسهیلات مسکن محرومین، 25 میلیارد تومان برای تسهیلات بلاعوض و ... نیز تخصیص یافته است.

نوذری در ادامه از عملکرد پیروز استان ایلام در جذب اعتبارات پروژه های جهش فراوری استان اطلاع داد و گفت: از یک هزار و 129 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی تخصیص یافته در کل کشور 83 میلیارد و 500 میلیون تومان سهم استان ایلام بوده است.

وی در ادامه از عملکرد خوب استان در جذب اعتبارات جهش فراوری تقدیر کرد و گفت: ایلام با 0.7 دهم درصد جمعیت کشور 7.5 درصد اعتبارات پروژه های جهش فراوری در کشور را جذب نموده و این بدان معناست که این استان توانسته بیش از 10.5 برای سهم جمعیتی خود اعتبار جذب کند.

در این نشست طرح هادی شهر پهله و الحاق روستاهای هفت چشمه و فاطمیه به شهر ایلام تصویب شد.

خیمه نیوز: خیمه نیوز، با  مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه ...

تور تایلند: تور تایلند ارزان قیمت، تور سامویی، تور پوکت، پاتایا، بانکوک، چیانگ مای، کرابی را با ما تجربه کنید.

زرین گراف: زرین گراف: عصر طلایی گرافیک

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6994

به "تصویب و ابلاغ سند آمایش سرزمینی استان ، جذب 10.5 برابری اعتبارات پروژه های جهش فراوری در ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب و ابلاغ سند آمایش سرزمینی استان ، جذب 10.5 برابری اعتبارات پروژه های جهش فراوری در ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید