ترفندهایی برای کم کردن هزینه های سفر

به گزارش مجله بای بلاگ، اولین گام برای کم کردن هزینه های سفر انتخاب و تصمیم گیری صبورانه است. بهتر است قبل از آغاز سفر راستا های منتهی به مقصد را معین کنید. معین کردن شرایط اقامت و آگاهی از امکانات ارزان قیمت موجود در شهر مقصد از روش های مهم کم کردن هزینه های سفر هستند.

ترفندهایی برای کم کردن هزینه های سفر

خبرنگاران | سرویس گردشگری - کمتر خرج کن، بیشتر سفر برو! این شعاری است که مسافران حرفه ای باور دارند. در واقع شما می توانید با یک مدیریت بسیار ساده و ابتدایی هزینه های سفر خود را حتی تا 50 درصد کم کنید. سفر یکی از لذت بخش ترین کار هایی است که انسان می تواند انجام دهد. در سفر روح انسان تازه می گردد و تجربیات فوق العاده ای را به دست می آورد. سفر را می توان در مدل های مختلفی انجام داد. بعضی ها خیلی لوکس با هواپیما به مقصد می فرایند و در هتل های چند خبرنگاران اقامت می نمایند و بعضی از افراد استفاده از دوچرخه یا اتومبیل را ترجیح می دهند. حتی گروه هایی نیز به صورت پیاده یعنی هیچهایک به جاده می زنند. اما اگر شما قصد دارید زیاد سفر کنید، باید حتماً در هزینه ها صرفه جویی کنید تا بتوانید بیشتر سفر کنید و بار اقتصادی آن را کاهش دهید.

یک نقشه مناسب تهیه کنید

اولین و مهمترین نکته در سفر کردن و کم کردن هزینه های سفر این است که قبل از سفر بدانید کجا قرار است بروید. منظور ما این نیست که چه شهری یا چه مکان گردشگری، بلکه بدانید دقیقاً چه جهت هایی را باید بروید. مثلاً اگر می خواهید به شهری بروید که 10 محل گردشگری دارد. از قبل برنامه حرکت را به مکان های آن تعیین کنید تا مجبور نشوید دائم از غرب به شرق شهر بروید و بنزین زیادی مصرف کنید. همه مکان های گردشگری را در یک جهت قرار دهید. آن هایی که نزدیک به هم هستند را در یک برنامه بازدید قرار دهید و سعی کنید ترجیحاً پیاده بروید تا احتیاج به پرداخت هزینه پارکینگ نباشد.

شرایط اقامت را تعیین کنید

فصل سفر را با توجه به آب وهوای آن شهر انتخاب کنید. وقتی هوا مناسب باشد شما می توانید شب را بیرون بخوابید. استفاده از چادر مناسب و مکانی که در هر شهر برای چادر زدن شبانه فراهم است می تواند هزینه اقامت شما را به صفر برساند. اما اگر قصد دریافت هتل را دارید توصیه می کنیم، همواره هتل خود را از قبل رزرو کنید تا شامل تخفیف گردد. ضمناً تاریخ سفر خود را در زمان هایی قرار دهید که هتل در شرایط های سیزن نیست.

نکته دیگر درباره دریافت هتل این است که سعی کنید از هتل های بسیار معمولی یا حتی مسافرخانه بهره ببرید. زیرا در طول سفر شما احتمالاً فقط شب و برای خواب باید در هتل باشید، پس احتیاج نیست که هزینه گزافی بابت آن بپردازید. در بسیاری از سفرهای خارجی نیز می توانید از خانه های آماده رایگان بهره ببرید که مردم در اختیار گردشگران قرار می دهند. برای این کار طبق مقصدتان به سایت مخصوص آن کشور بروید، در آنجا افرادی را می بینید که به رایگان از شما در خانه خودشان برای مدت محدود و فقط برای اقامت شب پذیرایی خواهند کرد.

شرایط غذا

غذا در سفر هزینه زیادی را دربرخواهد داشت. برای کم کردن هزینه های سفر، از رفتن به رستوران ها خودداری کنید، زیرا شما اولاً رستوران های خوب شهر مقصد را نمی شناسید، دوما هزینه رستوران به خصوص برای مسافران بسیار سنگین است. پس اگر با ماشین سفر می کنید، داشتن یک یخچال کوچک سفری که و وسایل سبک پخت و پز می تواند کار را آسان کند.

سعی کنید تا می توانید وسایل مورد احتیاج را با خودتان ببرید. مثلا داشتن چند مدل از کنسروهای تن ماهی، لوبیا، خورشت ها و.... که قیمت آن ها هم کاملاً تعیین است بهترین چیزهایی است که می توانید همراه ببرید. شب ها هم بهتر است از غذاهای سبک مانند نون، پنیر، تخم مرغ، سوسیس و کالباس بهره ببرید. اگر در پارک ها بمانید می توانید از دستشویی و آبخوری آن به رایگان بهره ببرید و احتیاج به خرید دائم آب معدنی نخواهید داشت.

آگاهی از آفرهای مقصد

در بسیاری از مقاصد پرطرفدار گردشگری دنیا به این صورت است که آفر های خاصی برای گردشگران به خصوص آن هایی که تعداد نفرات گروهشان زیاد است در نظر گرفته می گردد. برای این کار قبل از سفر بهتر است تحقیق کنید که چنین چیزی درباره مقصد شما وجود دارد یا خیر. مثلا اگر می خواهید به استانبول بروید، قبل از سفر می توانید در هنگام ورود از کیوسک های مخصوص شهر، استانبول کارت را تهیه کنید. با این کار اولا در استفاده از مترو و اتوبوس تخفیف می گیرید. ثانیا برای بازدید از اماکن تاریخی احتیاجی نیست در صف بایستید. با این کار حدود 20 درصد تخفیف به شما تعلق خواهد گرفت.

سوغاتی نخرید!

خرید سوغاتی زیاد بلای جان پول های شما در سفر است. معمولاً وقتی به یک جای جدید می روید همه چیز جذاب است و می خواهید مدام از هر سوغاتی خوراکی و یادگاری که در آن شهر وجود دارد بخرید. شما در آن موقع هیجان زده هستید و بعداً متوجه می شوید که چقدر آسان پول های خود را هدر داده اید. معمولاً فروشندگان نیز، چون می دانند شما مسافر هستید تا می توانند محصول را به شما گران می فروشند. این یک قانون در شهر های توریستی است! پس توصیه می کنیم که جلوی خود را بگیرید و از خرید سوغاتی زیاد پرهیز کنید. اگر هم حتما احتیاج است تا چیزی برای بستگان خود بخرید، اصلا عجله نکنید و سعی کنید تا حد امکان با فروشنده چانه بزنید. همچنین به هیچ وجه از مغازه های فرودگاه و یا ترمینال های مسافربری خوراکی یا هیچ وسیله ای نخرید، زیرا معمولاً همه چیز در این فروشگاه ها 30 تا 50 درصد گران تر از داخل شهر است.

هزینه های فرودگاهی

اگر قرار است با هواپیما به سفر بروید، هزینه هایی وجود دارد که می توان در این جهت کاهش دهید. قبل از رفتن، تمام جهت های اتوبوس و مترو منتهی به فرودگاه مقصد را پیدا کنید. چون شما در آنجا غریبه هستید، بهتر است از فرودگاه تا شهر را با وسایل نقلیه عمومی ارزان بروید. استفاده از تاکسی آن هم در خارج از کشور و آن هم تاکسی فرودگاه می تواند بسیار هزینه بر باشد. نکته دیگر این است که مراقب اضافه بار خود باشید. چه هنگام رفت و چه هنگام برگشت. اضافه بار می تواند برای شما هزینه اضافه را هم ایجاد کند. مسئله دیگری که باید برای پایین آوردن هزینه سفر هوایی خود به آن توجه کنید این است که حتماً از خطوط هوایی ارزان قیمت بهره ببرید.

چه روش های دیگری برای کاهش هزینه های سفر می شناسید؟ نظرات و تجربیات خود را در انتهای همین صفحه در قسمت ارسال نظر با ما در میان بگذارید.

خیمه نیوز: خیمه نیوز، با  مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه ...

تور تایلند: تور تایلند ارزان قیمت، تور سامویی، تور پوکت، پاتایا، بانکوک، چیانگ مای، کرابی را با ما تجربه کنید.

زرین گراف: زرین گراف: عصر طلایی گرافیک

منبع: setare.com
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6088

به "ترفندهایی برای کم کردن هزینه های سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفندهایی برای کم کردن هزینه های سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید