با تعدادی از مشهورترین سرآشپزهای جهان آشنا شوید

به گزارش مجله بای بلاگ، فردی که علاقمند به شغل آشپزی بوده یا بطور حرفه ای و جدی دنبال کننده این حرفه هست، مطمئنا نام نشریه میشلن را شنیده است. بی شک، یکی از آرزوهای بزرگ هر سرآشپز در هر جای جهان این بوده که بتواند از این نشریه ستاره ای را دریافت کند. شاید در سراسر جهان آشپزهایی با مهارت بسیار بالا وجود داشته باشند، اما عده کمی از آنها توانسته اند تا در این زمینه به آرزوی خویش برسند. با ما در مقاله بهترین سرآشپزهای جهان همراه شوید تا شما را با تعدادی از مشهورترین سرآشپزهای جهان آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با سرآشپزهای معروف جهان برایتان جالب خواهد بود.

با تعدادی از مشهورترین سرآشپزهای جهان آشنا شوید

فهرست مطالب

آندرس کامیناداآلن دوکاسسجی یاماموتوپیر گارنیریوشیهیرو موراتامارتین براساتگیآنه سوفی پیکیانیک آلنوتوماس کلرگوردن رمزی

آندرس کامینادا

یکی از بهترین سرآشپزهای جهان، آندرس کامینادا نام دارد. او تا به امروز توانسته تا 7 ستاره از نشریه میشلن دریافت کند و این موضوع نشان از مهارت بالای این سرآشپز در حرفه آشپزی دارد. قابل ذکر است که این سرآشپز در حوزه آشپزی جایزه های بسیار زیادی را دریافت کرده و از زمانیکه 26 سال سن داشت، در یک رستوران سوئیسی به نام شوس شوان شتین مشغول به فعالیت بود. این رستوران و دو رستوران دیگر به نامهای هتل -قصر بادروت و آی جی ان آی وی به این مورد از مشهورترین سرآشپزهای جهان تعلق دارند.

آلن دوکاس

یکی از سرآشپزهای معروف جهان، آلن دوکاس هست. این سرآشپز مهارت بسیار زیادی در آشپزی داشته و تا به امروز 36 رستوران را در سراسر جهان احداث کرده است. آلن دوکاس در سه شهر گوناگون توانسته تا سه ستاره میشلن را دریافت کند و به رستوران هایش بیفزاید. عده زیادی این مورد از بهترین سرآشپزهای جهان را بخاطر خوراکی های خوشمزه و فوق العاده فرانسوی اش می شناسند و مهارتش در تهیه این خوراکی ها در سطح بسیار بالایی واقع شده است. این سرآشپز تنها کسی است که در سال 2015 برای فضانوردان غذا فرستاد و قبل از او، کسی چنین کاری را انجام نداده بود. در طی چند سالی که از فعالیت آلن دوکاس به عنوان سرآشپز می گذرد، توانست تا در طی یک دوره تعیین، 21 ستاره را از آن خود کند.

سجی یاماموتو

یکی از مشهورترین سرآشپزهای جهان که در زمینه ترکیب سنت های کلاسیک آشپزی با آشپزی مدرن فعالیت دارد، سجی یاماموتو بوده که انگیزه بسیار زیادی در کسب علم آشپزی دارد. این سرآشپز معروف و برجسته تا به امروز توانسته تا 7 ستاره از نشریه میشلن دریافت کند. قابل ذکر است که آقای یاماموتو صاحب یک رستوران به نام ریوگین بوده که این رستوران در تایپه و هنگ کنگ هم شعبه دارد. این را هم بگوییم که نام این رستوران ها در فهرست 50 رستوران برتر قاره آسیا نیز بچشم می خورد. این سرآشپز اولین کسی است که جایزه مشاهیر آمریکن اکسپرس را دریافت کرد.

پیر گارنیر

این مورد از سرآشپزهای معروف جهان اهل فرانسه بوده و 40 سال است که در این حرفه کار می کند. در جهانی پخت و پز اگر سرآشپزی بتواند برای چند سال متوالی ستاره های دریافتی خود را از میشلن حفظ کند، این واقعا ستودنی است. آقای گارنیر در پاریس رستورانی دارد که توانسته تا بیشتر از 20 سال این ستاره ها را برایش حفظ کند. قابل ذکر است که این سرآشپز مسئولیت یکی از بهترین رستوران های ستاره دار میشلن را نیز بر عهده دارد که در منطقه میفر واقع شده است. آقای گارنیر اولین ستاره را زمانیکه 26 سال سن داشت، دریافت کرد.

یوشیهیرو موراتا

از دیگر مشهورترین سرآشپزهای جهان، یوشیهیرو موراتا بوده که حدودا 50 سال است در حوزه آشپزی و پخت و پز فعالیت دارد. این سرآشپز تا به امروز توانسته تا 7 ستاره از نشریه میشلن دریافت کند و افراد زیادی او را به عنوان استاد خوراک های کایسکی می شناسند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید آقای هستون بلومنتال بریتانیایی در سن 30 سالگی شاگرد آقای موراتا بود.

مارتین براساتگی

شخص دیگری که نامش در فهرست سرآشپزهای معروف جهان واقع شده است، آقای مارتین براساتگی بوده که تا به امروز توانسته تا 12 ستاره از این نشریه دریافت کند. اولین رستوران این سرآشپز، رستوران مارتین براساتگی بود. آقای براساتگی نزدیک به 44 سال است که به حرفه ای آشپزی می پردازد. او در طبخ خوراکی های سنتی باسک بسیار مهارت داشته و به نوعی، در این مورد یک اسطوره است.

آنه سوفی پیک

این سرآشپز برجسته تا به امروز توانسته تا 8 ستاره از نشریه میشلن دریافت کند. آنه سوفی پیک در سال 1997 اداره رستوران خانوادگی خودشان یعنی رستوران مایسون پیک را برعهده گرفت و در ابتدای فعالیت خود در حوزه آشپزی و پخت و پز هیچگونه آموزش رسمی و تخصصی را از قبل ندیده بود. خانم پیک مدتی بعد توانست تا 3 ستاره از نشریه میشلن برای این رستوران دریافت کند و تحقق این امر انگیزه ای شد برای خانم پیک تا رستوران دیگری را با نام خود افتتاح کند.

یانیک آلنو

یانیک آلنو مدیریت 18 رستوران را در نقاط مختلف جهان برعهده دارد و تا به امروز توانسته تا ده ستاره میشلن دریافت کند. یکی از بی مثال های پاریس، مجموعه رستوران آلنو پاریو پاوپلیون لدوین است که توانسته تا در سالهای فعالیت خود ستاره های زیادی از نشریه میشلن دریافت کند. خوراک مدرن نوعی جنبش آشپزی بوده که توسط او راه اندازی شد و هدفش، تحقیق پیرامون خوراکی و غذاهای فرانسوی است.

توماس کلر

یکی از بهترین سرآشپزهای جهان، توماس کلر سرآشپز بوده که علاوه بر آمریکا، در فرانسه نیز بسیار محبوب هست و افراد زیادی او را بخاطر سبک پخت و پز فرانسوی می شناسند. توماس کلر در طول فعالیت خود توانسته تا 7 ستاره از نشریه میشلن دریافت کند که این امر نشان از مهارت بالای او در حوزه آشپزی و پخت و پز دارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید آقای کلر از میان هفت ستاره ای که از آن اوست، 6 ستاره را بطور همزمان دریافت کرد.

گوردن رمزی

یکی دیگر از افرادی که نامش در فهرست بچشم می خورد، آقای گوردن رمزی هست. او علاوه بر اینکه یک رستوران دار معروف بوده، یک کاراکتر تلویزیونی محبوب نیز است. افراد زیادی این سرآشپز را به سبب خوراکی های بریتانیایی و ابداعات غذایی می شناسند. این سرآشپز 35 رستوران را در نقاط مختلف جهان مدیریت کرده و در حال حاضر دارای هفت ستاره میشلن است.

خیمه نیوز: خیمه نیوز، با  مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه ...

تور تایلند: تور تایلند ارزان قیمت، تور سامویی، تور پوکت، پاتایا، بانکوک، چیانگ مای، کرابی را با ما تجربه کنید.

زرین گراف: زرین گراف: عصر طلایی گرافیک

منبع: همگردی
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6616

به "با تعدادی از مشهورترین سرآشپزهای جهان آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تعدادی از مشهورترین سرآشپزهای جهان آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید