اولویت های هریس در سیاست خارجه آمریکا

به گزارش مجله بای بلاگ، تهران (پانا) - در حالی که کاخ سفید با بحران های داخلی نشات گرفته از پاندمی کووید- 19 مقابله می نماید، معاون رئیس جمهور آمریکا برای معین سیاست خارجی اش ورای مرزهای آمریکا اولویت هایی را در نظر گرفته است.

اولویت های هریس در سیاست خارجه آمریکا

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه سی بی اس نیوز، دو تن از مقامات ارشد کاخ سفید گفتند، کامالا هریس علاوه بر مسائل مطرح در برنامه دولت، منافع ویژه خود را دارد. وی در نظر دارد تا امنیت سایبری و تکنولوژی و همچنین بهداشت دنیای را اولویت خود قرار دهد. افراد نزدیک به هریس می گویند که این دو اولویت از زمان تصدی اش به عنوان سناتور کالیفرنیا و تجربه اش به عنوان یکی از اعضای کمیته اطلاعات سنا نشات می گیرد.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و کامالا هریس، معاونش نه تنها در بحبوحه پاندمی کرونا روی کار آمدند بلکه دولت خود را در جریان یک بحران امنیت سایبری شروع کردند. مقامات سایبری و اطلاعاتی روسیه را مسؤول حملات سایبری اخیر به نهادهای آمریکایی می دانند.

بایدن متعهد شده که اولویت اصلی بین المللی اش اطمینان دادن به متحدان است دال بر اینکه آمریکا در کنار آنها می ایستد. هریس در حال حاضر بخشی از این کوشش را شروع نموده و با رهبران دنیا از جمله رئیس جمهوری فرانسه و نخست وزیر کانادا و همچنین دبیرکل سازمان بهداشت دنیای تماس تلفنی برقرار نموده است.

یکی از مقامات ارشد کاخ سفید گفت: شما نمی توانید بدون شرکا همه مسائل مربوط به منافع خود را انجام دهید و شعار این دولت نیز همین است. بهداشت دنیای، امنیت سایبری، چین، تغییر آب و هوا و مسائل منطقه ای شما نمی توانید بدون داشتن شرکای قوی به همه این مسائل رسیدگی کنید. و به همین خاطر است که هریس این موضوع را در اولویت قرار داده و وظیفه خود را برای اصلاح روابط انجام می دهد.

افراد نزدیک به هریس می گویند، وی علاقه شدیدی به تکنولوژی های مربوط به تجهیزات فایو جی از خود نشان داده و بعضی از مسائل بهداشت دنیای که هریس به آنها توجه ویژه دارد علاوه بر رسیدگی به پاندمی کرونا، بهداشت روانی، بهداشت بچه ها و ناامنی آب و غذاست.

خیمه نیوز: خیمه نیوز، با  مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه ...

تور تایلند: تور تایلند ارزان قیمت، تور سامویی، تور پوکت، پاتایا، بانکوک، چیانگ مای، کرابی را با ما تجربه کنید.

زرین گراف: زرین گراف: عصر طلایی گرافیک

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6286

به "اولویت های هریس در سیاست خارجه آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولویت های هریس در سیاست خارجه آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید