امضاء تفاهم نامه همکاری جامع وزارت دفاع و دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش مجله بای بلاگ، تفاهم نامه همکاری جامع بین وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح و دانشگاه آزاد اسلامی با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح و محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به امضاء رسید.

امضاء تفاهم نامه همکاری جامع وزارت دفاع و دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، این تفاهم نامه به منظور ایفای نقش موثر در تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و پیشبرد اهداف گام دوم انقلاب اسلامی و در راستای سند توسعه و اقتدار علمی و عملی کشور با بهینه سازی و ارتقاء توان آموزشی و پژوهشی با اتکا به تعامل، اشتراک و بهره مندی از ظرفیت های متقابل به امضاء رسید.

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح در مراسم امضاء تفاهم نامه همکاری وزارت دفاع و دانشگاه آزاد اسلامی با تبریک ایام ولادت با سعادت حضرت زینب کبری (س) و با اشاره به وجود ظرفیت های عظیم علمی و فنی در دو مجموعه وزارت دفاع و دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امیدواریم با امضای این تفاهم نامه مشترک، شاهد ارتقاء و تقویت همکاری های علمی و پژوهشی وزارت دفاع و دانشگاه آزاد اسلامی باشیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح فعالیت های هم افزا میان وزرات دفاع و دانشگاه آزاد اسلامی را برای برطرف نیاز های کشور مهم دانست و اضافه کرد: این تفاهم نامه همکاری در جهت ارتقای فعالیت ها و تبادلات علمی، پژوهشی و بهینه سازی فعالیت های نمایشگاهی و برپائی فن بازار های مشترکی که مورد نیاز کشور است، لازم و ضروری است.

وی فعالیت های مبتنی بر فناوری های نوین را با ارزش بر شمرد و گفت: یکی از رویکرد های مهم در این تفاهم نامه توجه به توسعه فناوری های نوین بومی خواهد بود و این موضوع در قالب تشکیل کارگروه های اجرائی قوی و منسجم انجام خواهد شد.

در ادامه این مراسم دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تقدیر از عملکرد وزارت دفاع و صنعت دفاعی کشور در دوران چهل ساله پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: بدون شک وتردید و به اعتراف همه صاحب نظران، تلاش ها و زحمات متخصصین وزارت دفاع و صنعت دفاعی کشور در راه عملی سازی شعار استقلال و قطع وابستگی از بیگانه، ستودنی و قابل تقدیر است.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نیز در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و با اذن امام راحل عظیم الشأن، توانسته شبکه علمی بی نظیری با پوشش بیش از یک میلیون نفر دانشجوی نسل جوان را ایجاد نماید و امروز در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی، با نگاهی جدید می تواند در کنار وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح، همکاری های هم افزا و راهگشائی را برای برطرف تحریم های همه جانبه دشمنان ایران اسلامی، کمک به اقتصاد مقاومتی و توسعه فناوری های اقتدار آفرین داشته باشد.

دکتر طهرانچی با اشاره به وجود شبکه بزرگ یکپارچه پژوهشی و علمی در دانشگاه آزاد اسلامی و ظرفیت های عظیم فنی و تکنولوژی در وزارت دفاع گفت: ظرفیت بسیار مطلوبی از پژوهش های علمی وجود دارد با تولید سالانه یکصد هزار پژوهش جدید در دوره های کارشناسی ارشد و دکترا می تواند در خدمت شبکه دفاعی کشور قرار گیرد.

وی اضافه کرد: ما در دانشگاه آزاد این آمادگی را داریم تا در حوزه ارائه خدمات علمی، آموزشی، پژوهشی، حوزه های پزشکی در لبه های علم و فناوری، همکاری های مشترک را با وزارت دفاع داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با ابراز امیدواری نسبت به اثربخشی مطلوب همکاری های مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت دفاع اضافه کرد: ما امیدواریم با ایجاد بستر ها و سرا های نوآوری بتوانیم شاهد حضور دستاورد های جوانان تحصیل کرده ایران اسلامی در صنعت دفاعی کشور باشیم.

این تفاهم نامه برای استفاده بهینه از ظرفیت ها و امکانات علمی و توسعه همکاری در زمینه های آموزشی، پژوهشی، فناوری، دانشجویی و ارائه خدمات به کارکنان و خانواده های نیرو های مسلح به منظور برطرف کردن نیاز ها و پیشبرد برنامه ها و فعالیت های مکمل و مشترک به امضاء رسید.

تبادل اطلاعات علمی، تحقیقاتی و مشاوره ای مورد نیاز متقابل، تعریف و هدایت پروژه های مشترک و مکمل دانش بنیان و فناوری های نوین با رویکرد مرز شکنی دانش های نوظهور، تبادل اساتید آموزشی، پژوهشی و مهارتی مجرب و انتشار کتب و مقالات علمی حاصل از دستاورد های پژوهشی و تحقیقاتی مشترک از جمله مفاد مشترک این تفاهم نامه است.

تجاری سازی یافته های پژوهشی مشترک، برگزاری فن بازار و استارت آپ های مشترک، برپایی نمایشگاه و معرفی محصولات، خدمات و تولیدات دانش بنیان و برگزاری گردهمایی و همایش علمی در سطح ملی و منطقه ای از جمله تعهدات مشترک وزارت دفاع و دانشگاه آزاد اسلامی در اجرای این تفاهم نامه به شمار می رود.

این تفاهم نامه در جریان حضور و بازدید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از معاونین این دانشگاه از نمایشگاه دائمی دستاورد های صنعت دفاعی و تشکیل جلسه راهبردی به امضاء رسید.

خیمه نیوز: خیمه نیوز، با  مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه ...

تور تایلند: تور تایلند ارزان قیمت، تور سامویی، تور پوکت، پاتایا، بانکوک، چیانگ مای، کرابی را با ما تجربه کنید.

زرین گراف: زرین گراف: عصر طلایی گرافیک

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 242

به "امضاء تفاهم نامه همکاری جامع وزارت دفاع و دانشگاه آزاد اسلامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضاء تفاهم نامه همکاری جامع وزارت دفاع و دانشگاه آزاد اسلامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید