آذری جهرمی: با مصوبه مجلس سامانه شاد پولی می گردد

به گزارش مجله بای بلاگ، محمدجواد آذری جهرمی شامگاه شنبه در اینستاگرام خود نوشت: مجلس شورای اسلامی امروز مصوب کرد، دولت مکلف است نرخ تعرفه اینترنت را برای استفاده از پیغام رسان های داخلی 20 درصد نرخ تعرفه پیغام رسان های خارجی معین و وصول نماید.

آذری جهرمی: با مصوبه مجلس سامانه شاد پولی می گردد

وزیر ارتباطات اضافه کرد: سپس نماینده مردم تهران در مجلس -مجتبی رضاه خواه- در توئیتر خود نوشت مجلس امروز مصوب کرد که قیمت اینترنت برای پیغام رسان های داخلی 20 درصد قیمت آن برای پیغام رسان خارجی باشد. مجلس هفته پیش تصویب نموده بود که اینترنت گران نشود، امروز تصویب کرد که اینترنت پیغام رسان های داخلی به یک پنجم قیمت برسد این نماینده با توئیت خود مدعی شد که مجلس، اینترنت بسیار ارزان را تصویب نموده است.

آذری جهرمی تاکید نمود: در پاسخ به این توئیت رئیس سازمان تنظیم مقررات به نماینده تهران گفت بود که بر اساس مصوبه دولت، هم اکنون شاد رایگان است. بعضی دیگر از پیغام رسان ها هم با توافق با اپراتورها، ترافیک خود را رایگان نموده اند. مصوبه شما ضد رایگان بودن پیغام رسان های داخلی است. در ضمن اطلاق اینترنت به ترافیک پیغام رسان داخلی صحیح نیست. اینترنت، اینترنت است.

جهرمی با بیان این که بنابراین باز هم ادعای ارزان کردن اینترنت توسط مجلس صحیح نیست، درباره تاثیرات این مصوبه یادآورشد: اول این که دولت مدتهاست استفاده از شاد را رایگان نموده است. اما چون در مصوبه جدید مجلس، دولت مکلف شده قیمت پیغام رسان داخلی را 20 درصد اینترنت لحاظ کند، عملا دولت دیگر اجازه رایگان کردن شبکه دانش آموزی شاد را ندارد و از سال بعد استفاده از شاد صرفا با پرداخت هزینه ممکن است؛ به همین راحتی. مصوبه ای ضد عدالت اجتماعی و مخالف مردم مناطق محروم تصویب شد.

وزیر ارتباطات در نهایت نیز به نمایندگان مجلس توصیه کرد که با هم مشورت کنید.

خیمه نیوز: خیمه نیوز، با  مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه ...

تور تایلند: تور تایلند ارزان قیمت، تور سامویی، تور پوکت، پاتایا، بانکوک، چیانگ مای، کرابی را با ما تجربه کنید.

زرین گراف: زرین گراف: عصر طلایی گرافیک

منبع: فرارو
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6412

به "آذری جهرمی: با مصوبه مجلس سامانه شاد پولی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آذری جهرمی: با مصوبه مجلس سامانه شاد پولی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید